Datum: 7. 4. 2016
Še preden se je letošnja motoristična sezona dobro začela, so slovenske ceste terjale šest življenj motoristov. Na Avto-moto zvezi Slovenije (AMZS) zato opozarjajo, naj motoristi poskrbijo tako za tehnično brezhibnost vozila kot primerno opremo, poznati in zavedati se je treba tudi zmogljivosti motorja in ne precenjevati svojih sposobnosti.
Lani je bilo od 125 mrtvih na slovenskih cestah kar 26 voznikov enoslednih vozil. Najpogosteje so ti vozniki ob trku po besedah reševalca na motorju Danijela Andoljška podvrženi poškodbam medenice in stegnenice, ki so zaradi močnih krvavitev lahko usodne. Ob padcu pa so pogoste in tudi zelo nevarne poškodbe glave.
In če skupno število prometnih nesreč upada, narašča število prometnih nesreč, v katerih so udeleženi motoristi. AMZS je na vzorcu 1113 motoristov opravila raziskavo, ki kaže, da lastniki motor še vedno pretežno uporabljajo v prostem času, a je vedno več takih, ki se z njim vozijo tudi po vsakodnevnih opravkih.
Inštruktor varne vožnje Brane Legan ob tem izpostavlja, da je izjemnega pomena že sam izbor šole vožnje, ki bo motorista pripravila na izpit. Pomembno je, da v njih delujejo izkušeni motoristi, ki bodo kandidata naučili, kako zavirati. Opaža namreč, da mnogi motoristi, ki obiščejo tečaj varne vožnje, zaviranja ne obvladajo in zavirajo le s sprednjo zavoro, čeprav je najbolj učinkovita uporaba obeh zavor.
Poleg tega je za Legana pomembno, da motoristi svoje znanje nadgrajujejo na tečajih varne vožnje in treningih veščin. Raziskava AMZS med drugim namreč kaže, da je v veliko večino sodelujočih motoristov med vožnjo priletel kakšen predmet, ptič ali večja žuželka, in ravno v takih primerih je pomembno, da je čelada dobro nameščena, motorist pa da obvlada zaviranje. (STA)